Helg

Så var första hela veckan som hygienist avslutad. Lönen kom idag också, så nu känns det lite mer som på riktigt. Ikväll var första gången på över två år som jag kände den där riktiga fredagskänslan, att åh vad härligt det ska bli med helg. De senaste åren har veckodagar i sig inte haft någon status alls. Jobbet inom äldreomsorgen tar ju ingen större hänsyn till om det är tisdag eller lördag, tidig morgon eller sen kväll, julafton eller vanlig trist vardag. Så studentlivet på det, när man bara gick i skolan nån enstaka dag i veckan, då kunde onsdag och torsdag vara min helg. Men nu när jag för första gången på länge har en måndag-fredag tillvaro igen, kändes det nu ikväll faktiskt riktigt härligt med helg. Dessutom har större delen av veckan vart väldigt stressig, så nu ska det bli skönt att ta det lugnt. Idag var inget undantag, har vart på språng hela dagen, hann knappt få i mig nån lunch och fick jobba över 20 min. Så nu känner jag mig väl förtjänt av några dagar ledigt. =)

Solen visade sig en stund på eftermiddan när jag kom hem från jobbet, så jag var inte sen med att leta fram bikinin och gå ut en stund. Hann precis läsa klart tidningen innan solen gick i moln igen. Sen dess har jag bara suttit inne och ugglat, det har ösregnat och åskat så huset skakade. Blev sugen på nåt gott, så jag kollade runt lite på nätet och hittade recept på nån chokladtårta med hallon som jag satte igång med. Lite halvdryg att göra, så jag hoppas den är tillräckligt god så det vren kommer kunna ar värt besväret. Den ska stå inne i frysen minst 4 timmar innan den är klar, och eftersom jag blev klar med den vid 8-tiden hinner jag inte smaka ikväll. Tur att det är en dag imorron också....

Imorron ska jag till Bollnäs och Söderhamn och kika. Eventuellt ska jag börja titta efter en TV. Vad man nu ska titta efter, LCD? Plasma? Hur stor? För hur mycket? Suck, försäljaren kommer kunna lura på mig precis vad som helst. Jag har ingen koll alls på nåt sånt där. Men jag blir nog nöjd hur som, jag är inte så kräsen.

Och nu segar datorn, så jag sätter punkt här.
Trevlig helg alla underbara människor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0