Galen geting

Och åh, så skönt det var att ligga på playan idag. Var i och doppade mig några gånger. Jag och Olle tog en varsin sån där surfing-bräda i frigolit som barna har nu för tiden, och paddlade iväg. Tog sikte mot stenen, och låg där en stund i solen och hade det bra. Ända tills det kom en galen geting och anföll oss. Jag gick i försvarsposition och började veva runt med brädan för att få bort den, men den blev bara ännu argare och vägrade ge med sig. Så vi stod där och skrek en stund, Olle åt mig att jag skulle sluta veva och att den bara blev argare då. Men det var för sent, den var redan arg. Så till slut fick vi fly fältet och slänga oss i sjön. Den gav sig ändå inte, så vi fick dyka några gånger för att bli kvitt den. Dumma insekter. Haha, men kul hade vi. Måste ha sett roligt ut där vi stod på stenen och gick runt runt, och jag vevandes med en surfingbräda. =)
Annars var det toppenskönt i solen. Det var efterlängtat alldeles, har inte haft tid att ligga ute och lata mig på flera dagar nu. Och lite måste jag erkänna att jag ångrar att jag tog sommarjobb i sommar, tänk vad skönt det vore att bara vara ledig och ha det bra i solen... Men det blir väl kul när pengarna kommer antar jag.

Minns inte hur mycket jag skrivit om examen igår, men jag blev iaf sammanlagt 4000 kr rikare, och sen fick jag ett halsband av mor och far, Rörstrand-muggar av faster m fam, presentkort på Åhlens av lillasyster och presentkort på Hemtex av mina grannar.

Ikväll när jag var ute och gick så hade det börja mullra lite smått, åskan hängde i luften. Men lite åska har ju ingen dött av tänkte jag, och gick hemifrån. Hann dock bara gå några hundra meter innan det började ösregna. Och det hade jag ingen lust med. Så jag tog en snabb sväng upp i skogen och gick den vägen hem. Och det ska jag säga er, det är BRANT! Bor man på höjden så gör man. =) Sista biten när det inte sluttar längre så sprang jag. Heja mig. Stannade hos mormor en stund och höll henne sällskap under den värsta åskan, vet att hon inte gillar åska.

Sen dess har jag duschat och packat en del. Imorron bär det av, på tok för tidigt om du frågar mig. Funderade ett tag på om jag skulle gå ut och lägga mig i baksätet redan ikväll så jag slipper vakna imorron när vi åker. =p

Så vid 11-tiden imorron får ni tänka på mig och hoppas att planet håller sig kvar i luften. ;-)

Kommentarer
Postat av: Niklas

Jag hatar folk som vevar efter getingar.. :P Det slutar bara med att getingen blir så rädd att den sticker första bästa - oftast inte den som vevar! Inte bra.

2008-06-06 @ 21:38:33
URL: http://niklasw.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0