Fredag den 13:e...

Idag har jag gjort min andra dag på jobbet. Det regnade ute när jag slutade. Eftersom jag kände att jag hade lite överskottsenergi tog jag min iPod och ställde mig i köket och svängde ihop en god efterrätt till kvällen. Humöret kändes på topp. Såg på tv och sen gav jag mig ut på min dagliga promenad. Idag har jag känt mig så mycket gladare än jag gjort på länge. Jag gick och funderade på hur bra allting kändes. Det har vart några tuffa veckor, men det känns som att jag har lämnat dom bakom mig nu och släppt taget om den/det som behöver släppas. Till och med flytten kändes faktiskt ganska spännande och jag funderade på hur jag vill att min lägenhet ska se ut och vad jag ska köpa för möbler. Jag trippade omkring som på små moln. Dagens inlägg hade därför kunnat sluta som en glad hyllning till sommaren och mitt liv i största allmänhet som kändes alldeles på topp just idag.
Men så kommer jag hem och allting förändras. Ett besked och ingenting spelar liksom nån roll längre. Vad är det för fjantsaker man går omkring och oroar sig för egentligen? Jag skäms över de problem jag tidigare gnällt över, när det finns andra som verkligen har viktiga problem att tänka på. Jag brukar inte vara skrockfull, men just idag blev fredag den 13:e en riktigt tråkig dag....

Inte en gång till.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0