Avtackning och brännboll

Så äntligen, sista dagen på nuvarande jobbet avklarad. Hade inte så väldigt många patienter idag eftersom vi slutade vid lunch. De som vi hade var alla mer eller mindre akuta, men faktiskt blev det inte en enda rens. Halleluja. Några ex däremot, och den sista var faktiskt riktigt läskig. Benet runt omkring tanden var så inflammerat, så bedövningen tog inte som den skulle. Men tanden måste ju ut, så tandläkaren slet och drog och det var så tårarna rann på patienten. Hualigen, det såg inte alls speciellt mysigt ut. Till kom den ändå ut, och lyckligtvis frakturerade den inte utan den kom ut hel. Så det var ju en spännande avslutning på dagen. Blev avtackad på fikarasten också, fick ett paket med en ljuslykta från Sia i. Jättefin, så den kan jag ha nere i södern i höst och tänka på kliniken här hemma... =)

Efter jobbet sen var jag och familjen, mostrar och kusin på Kägelholmen och fikade/lunchade. Var trevligt, och vi blev sittande där en timme eller två. När vi kom hem sen bytte jag bara lite kläder, och sen åkte jag till Bollnäs och kollade på brännbollen där. Tänkte heja lite på Andreas och hans lag, men det hjälpte inte nämnvärt. De var rätt kassa om man får säga så... ;-) Jag har ju inte direkt någon cheerleading-gen i mig, så jag fick andra uppgifter istället. Som till exempel att langa öl till törstiga lagmedlemmar eller att reparera deras trasiga klockor. Hur som helst så var det ju kul att träffa Andreas igen, var över 3 år sen sist. Får se om våra vägar korsas igen under sommaren.

Nu ska det bli så himla skönt att få vara ledig några veckor! Även om det bara blir knappt två veckor som bara är ren ledighet så är det mer än jag haft sammanhängande på flera år. Skööööönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0