Baddagar och Persmässa

Har vart lite dålig uppdatering på senare tid, och det skyller jag helt och fullt på det underbara vädret. Har vart galet varmt och solen har visat sig från sin bästa sida flera dagar i rad nu. Det blev som jag beställde ändå alltså, sol lagom till mina lediga veckor. =) Blogglusten har inte infunnit sig alls, och dessutom har dagarna sett precis likadana ut, så det hade blitt tråkig läsning. För att sammanfatta de senaste dagarna så har vi vart i Ore två dagar nu, och innan dess två dagar i Räken. Nu känns det såklart som att jag aldrig vill någon annanstans än Ore, underbara Oresjön! =) Har vart två underbara dagar där, fast nästan så det blev för varmt emellanåt. Men det är väl sånt man inte ska klaga på. =)

Idag på fm åkte jag och pappa till Bollnäs för att köpa en tv till mig som vi tittat ut i ett reklamblad. Dock var den ena butiken stängd på lördagar sommartid, och den andra hade inte den modellen hemma. Så det var bara att åka hem igen, utan tv. Får försöka igen en annan dag. Sen blev det som sagt ytterligare en härlig dag på stranden. Hem och duscha och tog det lite lugnt sen innan jag begav mig ner till morbror. Satt där en stund med dom innan vi stack ner på byn, där det var dags för årets Persmässa. Hade fribiljett, så det gick smidigt att ta sig förbi kassan. =) Träffade på andra morbrodern och stod sen med dom under uppträdandet, så där stod lilla jag mittemellan två 1,90 långa morbröder. Ikväll var det Östen med resten som stod på scenen. Det var rätt kul faktiskt. Fick ett spännande sms när jag stod där som jag inte tänkte så mycket på då, men när jag läste det igen när jag kom hem blev jag desto mer nyfiken, då det slutade med ...Men jag slår dig en pling imorn så kan jag berätta min plan...;)  Så det ska bli spännande att se vad det är för plan! =)
Hur som helst, anledningen till att jag hade fribiljett var att jag lovat att stå med morbros sambo i bollkastningen som EIF har. Så efter Östen och resten spelat klart tog hon och jag plats vid bollplanken och stod där till kl 01. Det var faktiskt riktigt roligt, men ohyggligt varmt! Höll på att smälta bort där ett tag. Dessutom fick jag använda muskler jag inte visste jag hade när jag fick böja mig ner på backen efter bollar i två timmar, så nu kan jag knappt gå. Knäna och låren gör hur ont som helst ungefär. Men det är sånt man får ta. =) Kom väl därifrån halv 2 eller nåt kanske, och efter att ha skjutsat hem Julia stövlade jag in hemma vid 2-tiden nångång. Efter en nattlig dusch var det skönt att krypa ner i sängen, och här ligger jag nu. Lillasyster såg att det lyste ute hos mig i stugan, så hon kom ut och gjorde mig sällskap en stund. Myspysigt värre mitt i natten.

Men nu gott folk är klockan på tok för mycket, och det börjar faktiskt ljusna ute nu igen. Så nu sätter jag punkt för den här gången och önskar godnatt. =)

Kommentarer
Postat av: Niklas

Ännu en sån där sak som kanske är lite mer praktiskt att köpa på plats än att frakta 60 mil. =)

2008-07-28 @ 18:34:41
URL: http://niklasw.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0