Snart så...

Ännu några dagar har passerat, och ännu några dagar närmare är jag min semester. Bara imorron kvar, och sen så! Slutar dessutom vid lunch imorron, så det kan inte bli mycket bättre. Jobbet rullar väl på som vanligt mest hela tiden. Den här veckan är vi bara tre pers som jobbar, så lite sparlåga går väl allt på. Är det tänkt iaf, men det brukar krisa till sig då och då ändå. Ringer många akuta patienter. Vet inte hur många värkar vi har på en dag, så rens-brickorna går varma. Ska bli riktigt skönt att få lite ledigt nu, jag börjar lessna på att jobba när alla andra är lediga. Men som sagt, nu är det bara timmar kvar till ledigheten! =)

Kom på när jag var ute och gick för en stund sen att det är bara drygt två veckor kvar nu tills jag flyttar. Det har alltid känts så avlägset, men nu är det faktiskt snart på riktigt. Hur ska det gå?! Det har ju känts lite sådär och känslorna inför flytten har svängt väldigt under de senaste månaderna, men nu har det faktiskt känts helt okej den senaste tiden. Så jag hoppas det håller i sig två veckor till. ;-) Det jag nästan oroar mig mest för nu är hur jag ska kunna ha koll på ekonomin och alla "viktiga" papper. Som det är nu har jag ingen koll alls. Speciellt sen jag köpte bilen så får jag hur mycket post som helst, tråkig post. Förutom alla dessa viktiga brev, alla räkningar, så kommer det också massa reklam och annat strunt. Det lessnade jag på efter första veckan, så nu öppnar jag knappt ens breven som kommer, utan det gör pappa. Han fixar och donar åt mig, öppnar breven, säger till mig vad och när jag ska betala saker och ting, har fixat en pärm åt mig för att hålla koll på alla papper, osv osv. Han har också koll på vad jag redan har betalt, det har inte jag. Jag är helt ointresserad. Företagen skulle kunna blåsa mig flera gånger om genom att skicka samma räkning flera gånger, eller att kräva mig på mer pengar än jag egentligen ska betala. Jag skulle nog inte reagera. Så det blir nog en utav de större utmaningarna, att sätta sig in i alla papper och hur allt sånt funkar. Han sa åt mig att göra en budget häromdan, och det gjorde jag. Känns inte som att jag kommer ha alltför många slantar kvar när alla räkningar är betalda varje månad...

Hur som helst. Igårkväll kom mormor hit en sväng, och vi fikade gott ute i växthuset. Sommarmysigt om nåt. Jag var och fixade mobilt bredband igår också (gissa vem som jagade iväg mig och gjorde det? jodå, pappa såklart...), så nu kan jag surfa wherever I please. Dock tycker jag det går lite småsegt, så jag hoppas det blir bättre när jag flyttar.

Nu ska jag äta lite jordgubbar, sen hoppa in i duschen, och sen blir det som vanligt tidigt i säng. För sista gången på några veckor hoppas jag, för efter imorgon stavas tillvaron semester även för mig. Kanske blir det en tur till Bollnäs och kolla om det blir något frivarv på Brännbollsyran.
So long.

Kommentarer
Postat av: Niklas

Har ett hett tips för att komma ihåg räkningar och så. Fråga mig sen för jag kommer inte ihåg att säga det bara ändå. :P

2008-07-18 @ 09:49:24
URL: http://niklasw.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0