Ikea-shopping

Börjar väl bli dags för uppdatering igen kanske... Räknar bara ner dagarna till semestern nu, börjar kännas riktigt tungt nu faktiskt när alla runtomkring mig är lediga. Men nu är det ju faktiskt bara en vecka kvar. Hoppas den veckan blir lugnare än den som vart, den har vart galet stressig. Har inte haft en rast på hela veckan, sen jämt. Hoppas på bättre tur den kommande veckan.

Igår var vi i Bollnäs och träffade några av länets andra sommarjobbare. Efter presentation av företaget vi jobbar åt for vi till Eriksnäsbo där det blev 4-kamp. Kan väl inte påstå att nån gren var riktigt min gren... Men pilbågen var faktiskt kul. Lerduveskyttet likaså, men det var svårt. Men jag lyckades iaf pricka en. =) Efter en fin middag bestående av kolbullar och lingonsylt släppte T av mig i Bollnäs, där det var tänkt att jag skulle ta bussen hem igen. Men då hade jag just missat den, och det var 55 minuter kvar tills nästa skulle gå. Slog en pling till pappa, och fick honom att komma och hämta mig istället. =)

Idag har vi vart till Ikea, och jag hade stora spenderarbyxorna på mig. Blev ungefär 12000 kr fattigare under timmarna som spenderades där. Fick väl ändå rätt mycket för pengarna, en bäddsoffa, en ny säng, byrå och dvd-hylla. Det gick på nästan 11000. Sen hittade jag en del fina saker i inredningsbutikerna som finns där, men där kostar ju sakerna en hel del. Det blev t.ex. en prydnadskudde för 300 kr och en diskborste för 80 kr. Onödigt kan tyckas, men diskborsten var faktiskt riktigt fin och kommer passa perfekt i mitt nya kök. Får se om jag ids använda den bara, eller om den mest får stå där som prydnad. Så får jag diska med och smutsa ner någon annan, billigare borste.

Ikväll sen har jag och Jessica vart på bio och sett Mamma Mia. Jag tyckte den var hur bra som helst. Längtar redan tills den kommer ut på dvd. =) Därefter åkte vi ner på Kägelholmen en sväng och fikade lite. Nån sorts blåbärs-rulltårta med grädde, choklad och jordgubbssås. Mmmmm. Sen tänkte vi gå en sväng, men då började det regna igen. Då åkte vi hem till mig och såg på tv istället, och när det tog slut så satt vi och pratade hela kvällen istället. Trevligt värre. =)

Och det var allt för nu, nu ska det bli skönt att krypa till sängs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0