Go patient

Idag hade jag en sån gullig patient. En liten tjej som kom med tandvärk, och då det visade sig att tanden inte var mycket att spara på och gick till X, så blev det min uppgift att gå in och bedöva och så innan tandläkaren kom in. Stackaren var rädd och det var så tårarna rann på henne, hon vågade knappt gapa. Till slut kom vi överens om att hon skulle gapa stort och blunda så hon slapp se sprutan, och till slut gick det bra, även om jag kände mig jättehemsk när hon var så rädd. Tandläkaren var upptagen med annat rätt länge, så vi hann sitta och prata nästan en halvtimme efter bedövningen. Det var en nyfiken liten tjej som hann fråga om alla instrument, vi gick igenom uniten, jag hade en modell framme som hon fick syn på och som utforskades, osv. Till slut kom tandläkaren in och tanden drogs ut, och hon var såklart skraj när det började knaka. Lyckligtvis gick det bra och hon valde länge och väl vad hon skulle välja för liten grej sen när hon var klar. Och sen det bästa av allt, innan hon gick så gav hon mig en stor kram! Den gick rakt in i hjärtat, jag som var rädd för att jag skulle skrämma henne med sprutan och allt, men det gick uppenbarligen hur bra som helst. Så go liten tjej.

Idag var det fint väder när jag slutade, så jag var iväg och badade. Det var visserligen ingen humor att ta sig i, hua vad kallt det var innan man doppat sig. Men sen blev det helt okej och jag var i en bra stund. Fick lära mig den hårda vägen att blålera kan vara riktigt hal.

Har för mig att det var nåt mer jag tänkte skriva, men det är borta ur minnet nu... Så jag sätter punkt för nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0