Classic car week

Nu är jag hemma igen efter några härliga dagar i Rättvik. Det har vart så härligt att få komma bort och göra något annat några dagar. Dock verkar inte jag och Dala-semester gå riktigt ihop. Förra gången vi bodde i Dalarna några dagar slutade vistelsen med att jag hamnade på akuten. Den här gången slutade det visserligen inte fullt lika illa, men jag har vart lite halvklen mer eller mindre under hela tiden. Igår var det värst, jag mådde inte alls bra och hade feber. Jag kändes som en kamin, la en telefon med termometer på magen och den visade 39 grader. Ändå frös jag så jag skakade och låg nerbäddad under täcket. Tog en Voltaren och sov lite middag, och sen mådde jag faktiskt helt okej resten av kvällen.

Hur som helst så var det ändå kul som sagt att komma iväg ett tag. Vi har badat, solat, grillat, festat, kollat på bilar, vart på drive-in-bio, spelat "äventyrs-minigolf", träffat världens roligaste värmlänning, och bara tagit det lugnt och softat. Känns lite halvtrist att vara hemma igen, hade gärna stannat några dagar till. Nu känns det som att allt mitt roliga är slut, nu är det bara flytten kvar. Den börjar ju verkligen närma sig nu, på lördag bär det av. Nu börjar det kännas rätt nervöst igen och jag har ingen lust alls med att flytta. Ångest är bara förnamnet, vad har jag gett mig in på.....? Nej, jag hade gärna stannar kvar i Rättvik och levt kvar i den bubblan några dagar till. Dessutom är det tråkigt nu att sova ensam igen efter att ha legat vaken och snackat hela nätterna. Usch vad ensamt och besvärligt allt blev plötsligt. =p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0