Veckan hittills

Och äntligen börjar jag få ordning här hemma igen efter helgens bravader! Började sanera i köket igår, men hann inte mer än ta itu med disken innan Karla kom över och såg lite inspelade Idol-avsnitt, och sen Desperate housewives. Idag slutade jag kl 2, men gick inte därifrån förrän vid halv 3 typ. Tandläkarna som slutar nu i dagarna bjöd på lite ost, kex och frukt, så vi satt kvar en stund extra. Sen gick jag hem och tog itu med städningen på allvar. Köket börjar nu se normalt ut igen, och badrummet har också fått sig en riktig makeover. Skönt att ha det gjort! Imorron är planen att packa inför helgen då vi far till hufvudstaden. Ska bli riktigt skoj faktiskt! Globen på fredag, och sen lör-sön ska jag umgås med Petra och Susanne. Ska bli riktigt skoj, har inte träffat dom på så länge. Vad vi nu hittar på, shopping och julmarknad på Gröna Lund har kommit upp till förslag hittills.

På jobbet den här veckan har jag haft det riktigt lugnt. Folk prioriterar inte att gå till oss just nu, så jag har haft mycket lediga tider i min bok. Hygienist-Lena kom igår och hjälpte oss med röntgen-granskning och hälso-/riskbedömingar som vi låg efter med, så det känns riktigt bra att få stryka lite på att-göra-listan. Därför har jag haft mycket ledig tid de senaste dagarna, så jag har stått mycket i sterilen, sorterat och organiserat bland avtrycks-skedar och lite sånt spännande.. =p

Ena mostern sms:ade igår, tydligen ska Il Divo uppträda på Globen på fredag, så hon var lite avis. Jag lovade att ringa henne då så hon får höra dom live. Morbror sms:ade igår, jag förstod inte riktigt vad han ville, men tror vi lyckades klura ut det till slut... :) Sen ringde andra mostern nyss och snackade över en halvtimme. Även fast man bor långt bort så spelar det liksom ingen så länge man har en mobiltelefon.. :) Och snart är det jul också. Snart hemma igen. Ska ju bli.... Spännande... Kanske? :) Även om jag av nån anledning känner mig lite klen på förmiddagarna nu för tiden så släpper det liksom när jag får min dagliga kick. :p

Förresten så är jag så himla less på grannarnas skrikiga ungar. Dom håller mig vaken varenda kväll, och igår kväll var det värre än nånsin när dom dessutom var ute i trapphuset och skrek. Ekar hur mycket som helst, och dessutom vid 22,30 på kvällen. Sover aldrig ungarna?!

Nu ska jag spana vidare på bönderna och deras kärleksjakt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0