Julpyssel

Och här sitter vi nu och har det alldeles bra mitt i julpysslet. Planen för dagen var att kolla igenom köpingens affärer och därefter käka julbord ute på Oknö krog. Köpingen kollade vi på, och det blev en del julklappsinköp. Sen åkte vi ut på Oknö, och kollade in på krogen. Vi var de enda där, och innanför dörren möttes vi av en dammsugare och en del höga röster längre in i lokalen. Ingen kom och mötte oss och inget julbord fanns så långt ögat kunde nå, så vi åkte hemåt igen. Åkte runt på Mönsterås alla mataffärer, Netto, Ica och Konsum, och sen hade vi fått tag på allt det vi behövde för lunchen och kvällsmaten. Det blev en alldeles förträffligt god lunch bestående av potatisgratäng och kyckling. Mums! Sen dess har vi suttit här i köket och snackat skit och släppt ut aggressioner över folk som utnyttjar försäkringskassan/soc och hela systemet. Annars står julmusiken på, första drinken är uppdrucken, den andra är på väg ner och vi julpysslar så det står härliga till! Så nu luktar det nejlikor och kanel här och pepparkaksdegen ligger och väntar. Till kvällen sen har vi köpt baguetter och lax- och skagenröra. Smaskens! Äntligen är ju Henke och Stefan tillbaka i rutan ikväll, heja Scotts och Larz-Kristerz! ;-)

"Jag har aldrig brytt mig om om killen har pengar tidigare, men sen jag träffade dig så...."
Karla lär sig av mästaren att ställa lite krav. ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0