Idol-helgen

Hemma igen efter en trevlig helg i Sthlm! Började på Globen i fredags där vi såg Idol-finalen. Det var riktigt kul faktiskt. Jag höll ju på Kevin hela tiden innan, men just den här kvällen tyckte jag faktiskt att Alice var vassare, hon var grym. Kul att se de andra Idolerna också i pauserna. Robin B var grym! Petra och Susanne kom och hämtade oss sen. Vi gick lite om varandra och hittade inte direkt, men till slut hittade vi varandra och åkte till Haninge. Har sen haft lite allt möjligt för oss. Vi var på "julmarknad" i Tungelsta. Ingenting alls att se, vi satt i bilen igen inom 5 min. Var till Haninge centrum istället och shoppade lite. Sen blev det film och en ganska lugn kväll igår. Idag var vi på stadsmuseet vid Slussen, och sen gick vi till Gamla stan och vandrade runt på julmarknaden där. Jättemysigt! Sen började det bli dags att bege sig mot Arlanda. Åt på McDonalds i Stora Wäsby, och sen släppte dom mig vid SkyCity. Jag hann sitta där och titta på plan en stund innan det blev dags att bege sig mot gaten. För en gångs skull verkade det länge som att vi skulle få vara med om en enkel, okomplicerad resa hem. Vi lyfte nästan enligt tidtabellen. Hann dock inte åka så långt innan kapten meddelade att det fanns nåt fel på planet, så vi skulle inte kunna ta oss till Kalmar. Vi fick alltså vända tillbaka till Arlanda direkt... Fick byta plan, och blev 1 timme och 15 minuter sena till Kalmar. Aldrig kommer vi hem ordentligt och i tid!

Och jo, Niklas, en liten kuggis var det kanske. Citatet kommer från min 60-åriga kollega. Vi diskuterade Bonde söker fru häromdagen, och hon är lite bestört över att Bonde-Magnus valde 22-åringen när han själv är 30. Och då kläckte hon ur sig det i stridens hetta; Vad vet egentligen en 22-åring om livet? 21-åriga jag sa inget mer.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0