Helgen so far

Hallå på er alla där ute!
Nu är det bara 4 timmars arbetstid kvar till julledigheten, känns riktigt, riktigt bra! Igår slutade jag redan vid lunch och åkte då till flygplatsen i Kalmar och hämtade lillasyster. Vi käkade lunch på Ikea, handla mat på Maxi, sen ville L åka hem till mig. Hon har tydligen inte alls ställt om sig till Sverige-tid än, hon bara sover och sover. =p Vi tog det rätt lugn på em igår, jag såg Mamma Mia och Lisa sov. Vid 18,30 åkte vi tillbaka ner mot Kalmar eftersom vi hade biljetter till the Refreshments Rock'n'roll-X-mas. Hann inte mer än innanför dörren innan det stod klart att vi nog var dom enda under 50 i Kalmarsalen just den kvällen. Showen var väl lite sådär. Det är väl alltid kul att komma ut och hitta på nåt, men nja. Just det här var faktiskt ingen höjdare. Refreshments såg ut som ett gäng gubb-raggers direkt tagna ur replokalen. Heder åt pianisten som faktiskt hade klätt upp sig någorlunda, dom andra såg lite halvt slafsiga ut. Dessutom såg gitarrkillen riktigt töntig ut, men han tyckte tycka själv att han var riktigt cool. Looser. Dom hade gäster också. Jag har alltid tyckt att Jerry Williams är Sveriges största tönt, men det var innan Sven Zetterberg (tror han hette så) äntrade scenen. Käre värld, kan dom inte införa lagstadgad pensionsålder på typ 55-60 för "artister"? Jag vill inte se en svettig rock-farfar som struttar runt på scenen och tycker han själv är Guds gåva till den stackars publiken. Louise Hoffsten var den andra gästen, och hon var iaf helt okej. =p

Idag sov vi rätt länge, och efter frukost, dusch osv så var tanken att vi skulle ta det lugn här i Mönsterås idag. Men så såg vädret så fint ut, så vi ändrade oss och åkte över till Öland och Borgholm istället. Första gången för Lisa, typ 8e eller 9e gången för mig... Det senaste halvåret. =p Borgholm är rätt stendött den här tiden på året, men vi kollade runt i affärerna som hade öppet. Det var rätt kallt och blåsigt, så vi försökte hålla oss inne så gott det gick. Fikade på ett mysigt litet café, och sen handlade jag en topp för månadens sista slantar (och lite bidrag hemifrån...). Men fin var den! Sen åkte vi hem igen. Efter fin middag med tända ljus och vitlöksbröd la vi oss här i bäddsoffan och såg film, Surviving Christmas. Jag såg den iaf, gissa vad Lisa gjorde? ZzzzzZZzzzz.... =p

Imorron blir det nog bara lugn här i M-ås iaf, slå in de sista paketen, börja packa inför hemresan, tvätta och så. Skönt!

Kommentarer
Postat av: Niklas

Haha.. Hon verkar ju verkligen anstränga sig mycket för att ställa om dygnsrytmen, konstigt att det inte går. =D



Btw, the refreshments... hade ni räknat med annat än att alla skulle vara 50-plus? =P

2008-12-21 @ 12:42:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0