Sicken julklapp..!

Okej, jag har haft en rätt kass och seg dag på jobbet. Jag mådde rätt illa hela förmiddagen och ett bra tag efter lunch. Nästan hälften av mina patienter dök inte upp, så jag har haft rätt långtråkigt mellan varven. Dom som kom var antingen riktiga lortgrisar i munnen, trotsiga små barn, eller så bet dom mig i fingrarna när jag satte in röntgen-sensorn. Dessutom jobbade jag till 19, så jag såg liksom ingen ände på eländet. Men så kommer man till slut hem. Sätter sig i soffan och slår på datorn. Kollar mejlen. I inkorgen finns ett mejl från AirFrance. Som ni kanske vet så blev flyget när vi skulle hem från New York inställt, så vi blev ombokade på nya flyg, blev sena till Köpenhamn och fick köpa nya tågbiljetter därifrån. Jag skickade in dom till AirFrance och bad om ersättning för detta. Sammanlagt kostade biljetterna i fråga 5-600 spänn. Det är här vi återkommer till dagens mejl från flygbolaget. I stora drag bad dom om ursäkt för eventuella besvär dom orsakat oss, men beklagade att dom inte kunde betala tillbaka tågbiljetterna eftersom det var en indirekt konsekvens. Typ. Men. Och det här är inget litet men. Istället ersatte dom oss med resecheckar. På hur mycket då, undrar ni? Håll i er nu. Svaret; 6000 spänn. VAR!! För våra knappt 600 kr ersätter dom oss alltså med 12,000 kr. Så nu blir det banne mig en hejdundrans resa till våren! Thailand, Australien, Hawaii, eller varför inte Mauritius?

Plötsligt är allt under den sega, dryga dagen förlåtet.

Kommentarer
Postat av: karla

Hell yeah! :P

2008-12-09 @ 06:44:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0