Mitt 2008

Så börjar äntligen 2008 att gå mot sitt slut, och för min del kan jag se tillbaka på ett av de tuffare åren i raden. Året har haft sina riktigt tunga perioder, men såklart även en och annan ljusglimt.


De tunga delarna av  året tänker jag inte dela med mig av till allmän beskådan här, det tar jag med goda vänner när det behövs. Den korta sammanfattningen blir därför;
I've wait for mr Right to come, spending time wih mr Wrong.


Vad gäller studier och jobb har året sett ljusare ut. I början av året fortsatte jag, precis som den föregående hösten, att jobba extra på Solvändan framför allt. Trivdes hur bra som helst! Jag hade turen att kunna kombinera studier och jobb och trivdes jättebra med det. Under våren var det mycket praktik på utbildningen, så jag var hemma större delen av min tid. I slutet av mars litade jag för första gången helt på mitt nya motto; Våga chansa och se hur det går. Det innebar den gången att jag sökte jobb i Småland. Blev snart kallad på intervju, och i början av april var det klart att jag fått jobbet. Tackade ja direkt. Hann under de kommande månaderna ångra mig både en och två gånger, vad tänkte jag med? Flytta själv tvärs över halva landet utan att känna en kotte, hur skulle det gå?

I juni var vi klara, och vi fick våra tandhygienist-legitimationer. En vecka efter examen började jag min första arbetsdag som hygienist. Jobbade strax över en månad på FTV i Edsbyn. Hade två veckor ledigt, och passade då på att vara riktigt ordentligt ledig med sol och bad. Sedan väntade årets största äventyr, flytten 70 mil hemifrån.


Visste egentligen ingenting om hur mitt nya liv skulle te sig, visste ingenting om vare sig nya jobbet, lägenheten eller min nya hemort. Lyckligtvis löste sig allt bra, kom in mig bra på jobbet och framför allt så hade jag ju Karla! Även hon var en av dessa frågetecken innan jag flyttade, jag hade hört hennes namn så många gånger men hade ingen aning om hur hon var. Vi fann varandra direkt när vi träffades, våra situationer såg så väldigt lika ut just då, så vi hade massor att prata om och det klickade direkt redan första dagen. Sedan dess har vi umgåtts väldigt mycket och hittat på massor av roliga saker. Det tog bara någon vecka innan vi lämnade landet för första gången, och nu fyra månader efter vi träffades har vi vart utomlands två gånger och planerar redan för nästa långresa. Idag är hon den största anledningen till att jag stannar kvar i Mönsterås, försvinner Du försvinner jag.


För min del kommer nog 2008 att kommas ihåg som ett väldigt "flygigt" år. Har försökt räkna efter, och har kommit fram till att det nog blivit nånstans runt 18 flygresor. Det mesta är pendlingar fram och tillbaka mellan Kalmar och Stockholm, men sen har det ju faktiskt blivit en del utlandsresor också. Tre gånger har jag lämnat landet i år. Första gången var Paris, bara dagarna efter examen. Det var något nytt för min del, så det var skoj. Nästa resa flög vi visserligen inte utan tog tåget, men då var det en weekend i Köpenhamn som stod på almanackan, min och Karlas första utflykt. En väldigt spontan trip, men kul hade vi! Den tredje och sista utlandsvistelsen blev till landet over there, när vi slog på stort och besökte lillasyster som då befann sig i New York. Såklart en av årets höjdpunkter, det var riktigt kul! Alltid kul att få komma hem sen och sätta ut ytterligare en flagga på världskartan.


En del andra evenemang har också hunnit avverkas under året. Jag och J fick till slut tag på en löjligt dyr bussresa till Stockholm och finalen i Melodifestivalen i mars. Började Sthlm-vistelsen på hotellet där vi såg byn ta hem sin 5:e raka SM-seger. Sen "såg" vi Charlotte ta hem schlagern i Globen. Hade riktigt dåliga platser, så det var en liten besvikelse ändå. Men vi var iaf där.... Under sommaren sen var det dags för Diggiloo i Järvsö. Lika bra som året innan, en riktigt lyckad kväll. Sen är det ju extra roligt när vi blev så pass många. Nästa sommar är vi alla på plats igen! Sen såhär mot slutet av året var jag tillbaka på Globen, den här gången tillsammans med Karla, och nu för att se Idol-finalen. Sen får vi ju inte glömma Lion King på Broadway, och Radio City's Christmas Spectacular med the Rockettes.


Så 2008 var ett av de jobbare åren, och därför får Carrie Underwoods låt sammanfatta det som vart.
Gott nytt 2009!



There's some things that I regret,

some words I wish had gone unsaid,

Some starts that had some bitter endings

Been some bad times I've been through

Damage I cannot undo

Some things I wish I could do all all over again

But it don't really matter

When life gets that much harder,

It makes you that much stronger

Oh, some pages turned,

Some bridges burned,

But there were

Lessons learned.


And every tear that had to fall from my eyes,

Everyday I wonder how I get through the night,

Every change life has thrown me,

I'm thankful for every break in my heart,

I'm grateful for every scar

Some pages turned,

Some bridges burned

But there were lessons learned.


There's mistakes that I have made

Some chances I just threw away

Some roads I never should've taken

Been some signs I didn't see

Hearts that I hurt unneedlessly

Some wounds That I wish I could have one more chance to mend

But it don't make no difference

The past can't be rewritten

You get the life you're given

Oh, some pages turned

Some bridges burned

But there were lessons learned.


And all the things that break you

All the things that make you strong

You can't change the past

Cause it's gone

And you just gotta move on

Because they are gone

Lessons learned


And every tear that had to fall from my eyes

Everyday I wonder how I get through the night

Every change, life has thrown me

I'm thankful, for every break in my heart

I'm grateful, for every scar

Some pages turned

Some bridges burned

But there were lessons learned

Oh, some pages turned

Some bridges burned

But there were lessons learned

Lessons learned.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0