Live från Mönsterås

Hallå gott folk!
Nu är jag på plats här nere i södern, i min nya hemstad. Efter nästan 9 timmars bilfärd kom vi äntligen fram. Jag mådde riktigt illa imorse när vi åkte hemifrån, så mamma fick köra min bil så jag kunde sova. Var vaken till Kilafors, men där däckade jag. Vaknade upp som hastigast vid Gävle Bro, men somnade om lika fort igen och vaknade när vi började närma oss Uppsala. Vi stannade på Ikea i Kungens kurva, och därifrån körde jag själv. Mamma hoppade över i andra bilen, och jag pratade i telefon större delen av vägen kändes det som. Hittade min handsfree imorse, så det gick hur bra som helst att prata bort tiden. =) Strax före 6 kom vi fram, och vid det laget var jag riktigt nyfiken på att se hur mitt nya hem skulle se ut. Det visade sig att det väl inte är världens fräschaste lägenhet kanske, men det skulle absolut ha kunnat vara värre. Vissa tapeter är väl inte sådär väldigt upphetsande, men med lite tur kanske man får byta. Det tog 1-1,5 timme nånting att flytta in alla saker från bilen. Soffan var fruktansvärd, fy sjutton vad tung den var! Trodde aldrig det skulle gå, men nu står den där den står. =)
Såna här gånger inser man vad mycket grejer man egentligen behöver för till synes enkla grejer. Jag och mamma var på Konsum här för att handla lite snabbt för att få i oss lite mat vid halv8-8tiden eftersom vi inte ätit nåt på hela dan. Det blev pyttipanna, det går ju fort tänkte jag. När jag då satte igång satte jag på plattan, och kom på - just det, man behöver en stekpanna! Hittade till slut en i en låda, och ställde den på spisen. Nästa steg var att få upp pyttipannaförpackningen. För det behövs en sax... Hämtade en kniv istället och fick i maten i stekpannan. För att inte bränna sönder maten behöver man röra om i den med något.... Fortsatt letande och rotande i lådorna efter en slev/stekspade eller whatever. När maten slutligen är klar behövs tallrik, bestick, kanske ett glas... Suck. Det tog ett tag att få i sig den där pyttipannan kan jag säga.
Sen dess har vi skruvat och donat och fixat. Kanske mest mamma och pappa i ärlighetens namn, jag har fullt upp med att svara på alla sms som inkommer, det är tydligen många som undrar hur det går.. =)

Igår förresten var jag och typ halva släkten på Diggiloo i Järvsö. Det var lika bra som förra året, hur kul som helst! Jag tror att alla är på igen nästa år, så nu blir det till att hålla ögonen öppna när biljetterna släpps i höst/vinter. =) Bilder på både det och lägenheten dyker kanske upp så småningom. Ikväll är jag för mosig för att hålla på med det.

Nu ska jag gå och ta mig en dusch och sen blir det nog sängen inom en inte alltför lång framtid. Om jag hittar någon handduk och andra nödvändiga saker vill säga........

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej sötnos!

Tänker på dig! Du kommer tillbaka på onsdag, då lär vi ses!! Snart är det flytt för min del också, så du vet vad jag har att vänta. :p

Många lyckönskningar från mig!

Kram

2008-08-03 @ 12:35:40
URL: http://asyl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0