Jag lever...

Det är kanske dags att lämna ett litet livstecken igen. Har egentligen inget speciellt att skylla på, men jag har haft en hel del att göra på senaste tiden och bloggen har helt fallit i glömska. För att göra en lång historia kort så var jag till Sthlm förra helgen. Flög dit på fredagen efter jobbet. Helgen var sedan fullspäckad med bio två gånger, Skansen, Gröna lund (syntes i rutan under Sommarkrysset och touchade Grys armbåge, bara en sån sak.....), promenader genom stan, och allmänt trevligt. Var trist att komma hem sen efter en fullspäckad helg med nånting att göra, och framför allt att ha haft sällskap.
Jobbet under veckan gick iaf bra. Kommer in sig mer och mer, och det är ju skönt. Trivs fortfarande bra, trevliga kolleger. I onsdags träffades vi ett gäng, två hygienister och tre tandläkare, och såg film och käka pizza. Tur att det finns andra som också är ensamma... Var en trevlig kväll.
I torsdags sen fick jag besök, och har haft det till idag. Har vart en mycket trevlig helg även den här veckan. Fullspäckat schema, var på Öland i fredags och spatserade runt i Borgholm, och sen var vi in till Kalmar och kollade runt och käkade. I lördags åkte vi till Oskarshamn och tog därifrån båt till Blå jungfrun. Hade kanonväder och det var fantastiskt vackert där ute. Knäppte lite bilder, så kanske dyker dom upp nåt tag här. Kändes plöstligt som att man hamnat på nån vacker medelhavsö, det var helt underbart. Gick en sväng i Oskarshamn sen innan vi åkte tillbaka till Mönsterås. Spelade lite minigolf och åkte runt Oknö, och sen blev det soffläge resten av kvällen. Jag somnade i soffan båda kvällarna....
Idag åkte vi mot Kalmar på fm, och kom på under vägen att vi skulle göra ett nytt försök på Ölands zoo. Vi var där i fredags också, men då hade dom stängt. Idag var det dock öppet, så vi var där några timmar. Kollade runt på djuren och åkte lite karusell. Inte mycket folk alls, så vi fick åka karusell läääänge. Tre gånger närmare bestämt, han saktade in med drog sen igång igen, så vi fick 3 omgångar på 1 gång. Sen åkte vi över bron igen och åt på Ikea i Kalmar. Därefter åkte vi till Stensö camping, hyrde en sån där cykel-trampbil typ och snurrade runt där en halvtimme, innan vi åkte till flygplatsen och Andreas åkte hem igen. Trist att vara ensam igen nu, speciellt när inget blev som jag hoppats på, men det är väl bara att börja vänja sig. Det är väl såhär det kommer vara nu framöver så länge jag bor här. Det är kul att få besök, men tusen gånger värre blir det när de åker hem och jag blir ensam igen. Ikväll har därför vart en tung kväll, och därför ska jag gå och lägga mig nu och hoppas att det känns bättre när jag vaknar imorron!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0