Räddaren i nöden

Idag har vi skrivit vidare på vår uppsats, om än på distans. Vi satt var och en hemma hos sig, msn kan minsann användas till nytta också och inte bara nöje. Satt med det en timme eller två. Skickade in till läraren, och på måndag får vi respons/handledning på HiG.

Gick ut och gick en timme sen. Leriga vägar, så det var inte så kul, var alldeles genomblöt när jag kom hem. Var dock glad att jag inte hade någon barnvagn med mig, det har ju hänt att jag släpat sådana efter dessa leriga vägar också... Mindre smart drag av mig. =)
Inga rävar syntes till idag, men däremot fyra rådjur och 100-talet tranor. Vi har massor med såna i år, ovanligt många.

Sen fick jag rycka ut och vara pappas räddande ängel idag. Han hade fått punka på bilen i Ovanåker och domkraften han hade med sig i bilen gav vika, så jag fick åka dit med en till. Även där var det blöta, leriga vägar, så domkraften hade en tendens att sjunka undan, så det va inte konstigt att den andra vek sig. Till slut lyckades han byta iaf, men då visade det sig att även reservdäcket hade nästintill punka, så det blev raka vägen till Statoil och pumpa. Så det kan gå. Jag var bara glad att det inte hände mig när jag hade den bilen till Falun häromdagen. Hade lika gärna kunnat vara jag som blev strandad där mitt ute i skogen. Hoppas min framtida bil kommer hålla ihop som den ska, sitter jag ensam 70 mil hemifrån är det inte det lättaste att ringa efter hjälp.... =)

Apropå det så har jag redan fått en lägenhet där nere också. Lämnade intresseanmälning igårkväll, och redan imorse hade jag fått en av dom. Inte den jag allra helst ville ha, men jag får fundera några dagar..... Lite svårt att bestämma sig också när man sitter tiotals mil bort och bara har en planlösning att titta på, har inga bilder på hur lägenheten ser ut egentligen.. Men det är väl bara att ta det som bjuds och byta sen då om man inte trivs i den.

Fick idag nytt samtal från chefen och startdatumet ändrades - kommer börja den 11/8 istället.

Nu - Så ska det låta.

Kommentarer
Postat av: Niklas

Hehe, 11/8 är ju en halv evighet bort! :P

2008-04-11 @ 21:48:16
URL: http://niklasw.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0