Lyxfällan nästa?

Dagen började bra idag, eftersom det var min favvo-chaufför som körde bussen till Bollnäs. Blir alltid lika glad när det är denne trevlige chaffis vid ratten. =) Var i Bollnäs idag och skrev. Satt inte så väldigt länge. Gick på stan sen. Kom hem oväntat tidigt, så jag hörde med Jessica om hon ville med ut och gå en sväng, och hon nappade. Så vi gick rätt långt, hela 1 timme och 20 min. Det ni! Sen satt vi på en bänk utanför Pelles och tog igen oss. ;-)

Ringde till kliniken här hemma också, och ordnade lite ledigt i sommar. Jag lovade igår när de ringde att jag skulle jobba hela sommaren. Men kom på sen att jag antagligen kommer bli ganska less då, om jag inte får nåt ledigt alls och sen kör igång med det riktiga jobbet till hösten direkt därefter. Så nu har jag hela tre veckor sammanhängande ledighet. Minns inte när jag senast hade det. Det är inte nu under studietiden iaf.... Så mycket vet jag. Så det ska bli skönt, får tre veckor på mig att flytta. Kan behövas.

Jag börjar redan oroa mig för hur mina pengar ska räcka till i framtiden. Jag kommer på saker hela tiden som jag bara MÅSTE ha när jag flyttar... Hela tiden med argumentet att ska jag nu flytta typ 70 mil hemifrån och sitta där helt ensam så måste jag få unna mig saker och ting. Som en fin lägenhet, dyra möbler, en bil, ett hudsjur som sällskap, en resa då och då, diverse behandlingar på olika spa:n, för att inte tala om alla spontansaker som kommer att inhandlas, där är jag helt hopplös redan nu.... I mitt huvud har jag redan hunnit köra min ekonomi i botten. Bli inte förvånade om jag dyker upp i Lyxfällan nästa säsong. ;-)

Härmed är 40 % av min jobbiga pendlarvecka avklarade. Bara de jobbigaste dagarna kvar. Åtminstone två av dom.

Imorgon är en mycket speciell dag!

Kommentarer
Postat av: Gullan

Grattis födelsedagen!!!
Må du leva i hundra år till (om du önskar det)
haha... Det lär man ju för att kunna betala sina skulder hihi.

2008-04-16 @ 15:36:41
Postat av: Niklas

Så går det när man tänker leva på lånade pengar.. =P

Den som spar hon har!

2008-04-17 @ 01:52:52
URL: http://niklasw.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0