Lycklig

Idag har allt gått min väg och jag har känt mig glad hela dagen, och det har bara blitt bättre och bättre. =)
Till en början så satt jag och tjejerna med uppsatsen idag igen, i Bollnäs. Satt nästan 5 timmar och fick en hel del gjort, så pass mycket att vi inte kan göra nåt mer den här veckan innan vi fått handledning igen. Första positiva saken alltså, ledig tre dagar framåt!

Dessutom har det var underbart väder idag, solen sken och det har faktiskt vart rätt varmt och behagligt. Vi åt en varsin glass på stationen innan vi skildes åt.

När jag kom hem tog jag en lång promenad. Tog bara på mig en kortärmad t-shirt. Det blåste en del i början. Vår - ja, sommar - inte riktigt. Så i början var det lite kyligt, men jag fick upp värmen så småningom. Dessutom värmde solen riktigt ordentligt emellanåt. Härligt!
Dessutom spelade iPoden bara bra låtar för mig, och jag kände mig alldeles lycklig. Solen skiner, våren och sommaren är på ingång, bra musik i lurarna, och sist med inte minst.......

Jag har funderat nu över helgen över potentiella lägenheter nere i södern. Det fanns bara en lägenhet från det datumet jag ville flytta in, och den var jag först i kön på. Problemet var bara att det inte alls var nån lägenhet jag var speciellt förtjust i. Hade flera andra alternativ som jag hellre skulle ta. Så fick jag se idag när jag loggade in att jag nu fått erbjudande om den lägenheten jag allra helst ville ha. Problemet med den var bara att jag inte visste vilken köplats jag hade på den, och dessutom var det inflyttning på den hela två månader innan jag ska flytta dit, risk förekom alltså att jag skulle få betala två hyror innan jag ens kommer dit.
Men så jag chansade och ringde dit och pratade med dom, och det gick så in i bombens bra ska jag tala om! Det visade sig att jag stod först i kön på den lägenheten, och dessutom gick det alldeles utmärkt att flytta in det datumet jag ville, alltså två månader senare. How wonderful is that?! =) Så nu fick jag (nästan!) min absoluta drömlägenhet där nere. Den absoluta favoriten finns närmare en mil därifrån, men det här ska nog gå minst lika bra. Nu har jag badkar, fönster i badrummet, stor balkong, och det bästa av allt, en stor walk-in-closet. ;-)
Nu är det ju svårt att se skicket på lägenheten bara genom en planlösning som är det enda jag har sett... Men det ska nog gå att ordna till alldeles utmärkt. =)

Så ja, idag trippade jag fram på lätta steg på promenaden och kände mig så lycklig. Låter kanske larvigt, men precis så kändes des. =) Kände för att hoppa och skutta hela vägen hem. ;-)

Nu ska jag gå och sprida glädje omkring mig på annat håll, på återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0