Gävle

Idag började min jobbiga vecka, med en trip till Gävle. Var först på högskolan och fick handledning på vår uppsats, sen gick vi hem till Kicki och åt smörgåstårta och skrev vidare. Tog sen tåget hem, där jag träffade moster Maria. Hon skjutsade mig hem sen sista biten. Följde med henne upp när hon hämtade bilnyckeln hemma hos sig, och fick syn på ett par fina ljuslyktor.
-Söta lyktor, var har du köpt dom?, sa jag.
-Vill du ha dom?, sa hon.
Så jag tackade och tog emot. =)

Har fått ett till erbjudande på en lägenhet nere i södern nu. Fördelen är att jag tycker att det ser ut att vara en finare lägenhet, och den är något större. Nackdelen är att det är inflyttning en månad tidigare än jag hade tänkt flytta ner, vilket innebär att jag isf antagligen måste betala hyra för en månad då jag inte är där, plus att jag är 2:a i kön på den, så det är inte säkert att jag får den. Men nu hoppas vi alla.

De ringde från kliniken på hemmaplan idag också och frågade hur mycket jag vill jobba i sommar. Och såklart så kunde inte jag säga nej, utan lovade att jag jobbar hela sommaren, fram till 1/8. Och sen blir det flytt söderut, och så börjar jag där nere 11/8. Så jag får iaf 10 dagars ledigt i sommar...... Hoppas det blir regn hela sommaren så jag slipper ångra mig att jag tagit på mig så mkt jobb. =p

Nu ska jag snart gå och lägga mig och ladda för ytterligare en dag. Imorgon ska vi vara i Bollnäs och skriva, så det blir inte så väldigt långt att åka. 20 % av veckan är ju ändå överstökade nu..... Men har den jobbigaste delen kvar, de sista tre pendlardagarna, så jag längtar redan till fredag då jag får pusta ut!

Men innan läggdags tänder vi ljus för Engla kl 21.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0