Det är ju inte varje dag....

....Som man äter frukost i strålande solsken, 11,000 m.ö.h., med idag är faktiskt just en sån dag.
Har under några dagar befunnit mig nere i södern och blev igår intervjuad för två hygienist-tjänster. Lite sådär halvstapplande kändes det, men man kan väl inte ha alltför höga krav när det är första gången. Får besked inom några dagar.

Flögs ner i måndags kväll, spenderade tre timmar på Arlanda. Käkade och kikade runt, avnjöt en hutlöst dyr sockerkick på Wayne's på SkyCity. Kom fram till hotellet strax före 22 nånting. Stupade i säng ganska omgående. Rummet var kallt, så nån god natts sömn var det inte tal om.

Så igår då var det turné mellan klinikerna och intervjuerna. Får se om det blir nåt mer av det. Hann kika runt en del på stan sen. Hittade massor med fina kläder, men hann inte tillbaka sen innan dom stängde... Att jag aldrig kan lära mig att slå till direkt. Tog det mest lugnt sen på kvällen, käka på grillen nere på hörnet.

Imorse ringde klockan vid 04,30. En timme senare hämtade en taxi upp mig och tog mig till flygplatsen. Lyfte 06,25, och fick för en gångs skull rätt god frukost på planet, flygmat brukar ju inte vara mkt att hurra över... Men det var gott, och omgivningen som tidigare nämnts helt o.k. Himlen ska ju alltid vara blå ovan molnen sägs det, och ja, det stämde idag också. Hade gärna kunnat stanna där en stund till, det var så grått och trist när man kom mer på jorden igen.

Satt en stund och väntade på Arlanda sen igen innan tåget gick hemåt. Slumrade en stund, jag är inte van att kliva upp sådär väldigt tidigt.

Så nu sitter jag här och klockan är snart 16, har fortfarande inte fått i mig nån mer mat sen frukosten vid 06,40 imorse. Måste nog se till att åtgärda det snart.

För övrigt är praktiken snart slut, bara två dagar kvar. På fredag ska det examineras.... Spännande värre.

Hur som helst, nu ska jag ta mig ner till jobbet och lämna in lönelapp för mars månad och leta referenter till jobbansökningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0